Frågor och svar

Vad funderar du på? Vi hjälper gärna till!

Ansökningsfrågor

Vi har samlat några av dem vanligaste frågorna som kandidater ställer

Du söker ett jobb via oss genom att först välja den tjänst som intresserar dig under fliken ”Lediga Jobb”. Där laddar du upp aktuella dokument samt anger din kontaktinformation och övriga upplysningar. När du är klar och har samtyckt till vår integritetspolicy klickar du på  ”Skicka”.

Vi föredrar att du laddar upp textdokument i formaten .doc eller .pdf. Undvik att skicka in dokument från pages eller andra Apple utgåvor. 

Eftersom vi jobbar med många tjänster samtidigt hanterar vi stora mängder ansökningar. Därför rekommenderar vi att du inte gör det. När du söker via hemsidan är du garanterad att din ansökan hamnar rätt.  Om det är så att systemet krånglar och du inte lyckas ansöka är det helt OK att skicka din ansökan via mejl. 

Jag har sökt en tjänst

Vad händer nu? Vad är nästa steg.

Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. Vi börjar oftast med en inledande telefonintervju på några minuter innan vi kallar till intervju på plats hos oss. Vid den första telefonavstämningen får du mer information om processen.

Hur en rekryteringsprocess ser ut varierar beroende på tjänstens karaktär. Vanligtvis kallar vi först till en intervju hos oss, och efter det följer en eller flera intervjuer hos vår kund. Här kan du läsa mer om hela vår rekryteringsprocess

Så kan det ibland kännas för den som inte blir kallad till intervju för jobbet som känns som klippt och skuret för en själv. Anledningen till varför det inte gick vägen kan vara olika från gång till gång. Oftast beror det på konkurrensen till andra kandidater. Du som kandidat har dock alltid rätten att få en återkoppling kring varför inte du gick vidare i rekryteringsprocessen. Har du därför några frågor uppmanar vi dig att ta kontakt med ansvarig rekryterare för en återkoppling.