Financial Controller
Vill du jobba i en internationell miljö i ett marknadsledande företag? Då kan vi erbjuda en intressant tjänst som operativ Financial Controller. Du kommer ansvara för den Nordiska marknaden och rapporterar till vår chefscontroller i England. Tjänsten är placerad i Hallstahammar, där vi är 17 personer som arbetar med logistik, ekonomi och teknisk support. Nu söker vi dig som vill ansluta till vårt team och utveckla vår Controller funktion.  

Som Financial Controller får du en viktig roll i att stötta och utveckla bolagets ekonomistyrning. Du kommer att jobba med ekonomisk uppföljning och genomföra intäkts- och lönsamhetsanalyser av våra nordiska verksamheter I dina arbetsuppgifter ingår även att jobba med:  
• Beräkning, prognostisering och uppföljning av kostnader.  
• Försäljning- och lönsamhetsanalyser per produkt och kund.                 
• Budget- och prognosarbete.  
• Effektiviseringsprojekt.  
• Verksamhetsnära stöd med fokus både på detaljer och helhet.  
 
Du som söker har en civilekonomexamen eller liknande med erfarenhet av internationella företag helst amerikanska, eftersom vi har både svensk och amerikansk redovisning.  
Det är viktigt att du är riktigt duktig i Excel och i botten har du även god kunskap i redovisning. En annan viktig förutsättning är att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem.  
Du har erfarenhet av att arbeta i en controller miljö och du vet att du trivs i den miljön. Vidare ingår mycket kontakter både nationellt och internationellt, internt och externt, vilket ställer krav på god förmåga att kommunicera och förklara på ett pedagogiskt sätt, på både svenska och engelska.  
 
Som person har du ett naturligt driv och du trivs att arbeta proaktivt. Att lyfta blicken och se helheten är ett naturligt angreppssätt för dig. Du använder sedan din analytiska förmåga och kan se detaljer och vara noggrann. Du har ett starkt intresse för framgångsrik produktionsverksamhet och trivs att jobba produktionsnära. Vidare trivs du att arbeta i grupp och samarbeta med medarbetare för att driva utvecklingen framåt och nå resultat.  
 
Vi erbjuder dig ett brett, omväxlande och utmanande arbete i en internationell organisation. Hos oss får du bidra med din kunskap och vara delaktig i utveckling i bolagets controller funktion.  
 
Horizon Global is a designer, manufacturer and distributor of a wide variety of high-quality, custom-engineered towing, trailering, cargo management and other related accessory products on a global basis, serving the automotive aftermarket, retail and OE channels. Horizon provides its customers with outstanding products and services that reflect the Company's commitment to market leadership, innovation and operational excellence. With headquarters in Troy, Michigan, Horizon Global has approximately 4.300 employees at more than 64 facilities in 20 countries. In the Nordic region, Horizon Global is represented with sales companies in Denmark, Sweden and Finland distributing the brands Westfalia, Monoflex, Kovil and Witter.  
 
Låter detta intressant för dig?
Din ansökan skickar du in genom att klicka på knappen nedan, snarast, dock senast den 30 juni. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Marie Lindholm hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88.

Välkommen!
Sök tjänsten